COMPETENCIAS DO GRAO EN ENFERMERÍA
CB1. Os estudantes demostraron posesión e comprensión de coñecementos nunha área de estudo que se basea na base da educación secundaria xeral e que adoita estar nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos desde a vangarda da súa área. de estudo.
CB2. Os estudantes son capaces de aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de forma profesional e posúen as competencias habitualmente demostradas a través do desenvolvemento e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Os estudantes teñen a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan a reflexión sobre cuestións sociais, científicas ou éticas relevantes.
CB4. Os estudantes son capaces de transmitir información, ideas, problemas e solucións a públicos tanto especializados como non especializados.
CB5. Que o alumnado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG1. Ser capaz, no ámbito da enfermaría, de prestar unha asistencia sanitaria técnica e profesional adecuada ás necesidades sanitarias das persoas que coidan, de acordo co estado de desenvolvemento do coñecemento científico en cada momento e os niveis de calidade e seguridade establecidos. na normativa legal e deontolóxica aplicable.
GC2. Saber planificar e prestar coidados de enfermaría dirixidos a persoas, familias ou colectivos e orientados a resultados de saúde, co fin de valorar o seu impacto, a través de pautas de práctica clínica e asistencial, que describen os procesos polos que se diagnostica, trata ou atenda un problema de saúde. para.
CG3. Saber aplicar os fundamentos e principios técnicos e metodolóxicos da enfermaría.
CG4. Ser capaz de comprender o comportamento interactivo da persoa segundo o seu xénero, grupo ou comunidade, dentro do seu contexto social e multicultural.
GC5. Deseñar sistemas de atención dirixidos a persoas, familias ou colectivos, para avaliar o seu impacto e establecer as modificacións oportunas.
GC6. Aplicar intervencións de enfermaría baseadas na evidencia científica e cos medios dispoñibles.
GC7. Saber comprender, sen prexuízos, ás persoas e considerar os seus aspectos físicos, psicolóxicos e sociais como persoas autónomas e independentes, para garantir o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, así como garantir o dereito á intimidade, mediante a confidencialidade e o segredo profesional.
GC8. Promover e respectar o dereito á participación, á información, á autonomía e ao consentimento informado na toma de decisións das persoas atendidas, de acordo coa forma en que viven o seu proceso de saúde-enfermidade.
GC9. Fomentar estilos de vida saudables e o autocoidado, para apoiar o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas.
GC10. Protexer a saúde e o benestar das persoas, familias ou colectivos atendidos, para garantir a súa seguridade.
CG11. Saber establecer unha comunicación eficaz con pacientes, familias, grupos sociais e compañeiros. Promover a formación e a información para a saúde.
GC12. Aplicar o Código Ético e Deontoloxía da Enfermaría Española, para comprender as implicacións éticas da saúde nun contexto global cambiante.
GC13. Aplicar os principios de financiamento sanitario e sociosanitario e facer un uso axeitado dos recursos dispoñibles.
GC14. Establecer mecanismos de avaliación para considerar aspectos científico-técnicos e de calidade.
GC15. Ser capaz de traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais, de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar.
GC16. Ser capaz de utilizar os sistemas de información sanitaria
GC17. Realizar coidados de enfermaría baseados na atención sanitaria integral, que supoña a cooperación multiprofesional, a integración de procesos e a continuidade dos coidados.
GC18. Aplicar estratexias para adoptar medidas de confort e coidado dos síntomas dirixidas ao paciente e á súa familia en coidados paliativos, que contribúan a paliar a situación dos pacientes en casos de enfermidade avanzada e/ou terminal.
CT1. Capacidade de análise e síntese
TC2. Capacidade de organización e planificación
TC3. Capacidade para xestionar a información
TC4. Resolución de problemas e toma de decisións
TC5. Traballo en equipo multidisciplinar e multilingüe.
TC6. Habilidades de relación interpersoal
TC7. Razoamento crítico
TC8. Aprendizaxe autónoma
CT9. Adaptación a novas situacións. Iniciativa e espírito emprendedor. Creatividade
CT10. Motivación pola calidade
CT11. Sensibilidade cara aos problemas ambientais
CE1. Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. Coñecer as bases moleculares e fisiolóxicas das células e tecidos.
SC2. Coñecer o uso e a indicación dos produtos sanitarios relacionados cos coidados de enfermaría.
SC3. Coñecer os distintos grupos de medicamentos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os seus mecanismos de actuación.
SC4. Utilizar medicamentos para avaliar os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou os efectos derivados da súa administración e consumo.
SC5. Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas saudables e das persoas con problemas de saúde ao longo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de condutas de alimentación saudable.
SC6. Identifica os nutrientes e os alimentos nos que se atopan.
SC7. Identificar os problemas nutricionais máis frecuentes e seleccionar as recomendacións dietéticas adecuadas.
SC8. Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación sanitaria.
SC9. Coñecer os procesos fisiopatolóxicos, as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas distintas etapas do ciclo vital.
SC10. Identificar as respostas psicosociais das persoas en diferentes situacións de saúde (en particular, enfermidade e sufrimento), para seleccionar as accións adecuadas para prestar axuda.
SC11. Establecer unha relación empática e respectuosa co paciente e coa súa familia, de acordo coa situación da persoa, o seu problema de saúde e o seu estado de desenvolvemento.
SC12. Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación eficaz cos pacientes, as familias e os grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses.
SC13. Recoñecer situacións de risco vital e saber realizar manobras básicas e avanzadas de soporte vital.
SC14. Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero, co fin de formar ao alumnado na prevención, detección precoz, asistencia e rehabilitación das vítimas desta violencia.
SC15. Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e coidados desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución dos coidados de enfermaría.
SC16. Comprender, dende unha perspectiva ontolóxica e epistemolóxica, a evolución dos conceptos centrais que conforman a disciplina da enfermaría, así como os modelos teóricos máis relevantes, para aplicar a metodoloxía científica no proceso do coidado, que permita o desenvolvemento. dos correspondentes plans de atención.
CE17. Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir benestar, calidade e seguridade ás persoas atendidas.
SC18. Coñecer e aplicar os principios que fundamentan a atención integral de enfermaría.
SC19. Dirixir, avaliar e proporcionar coidados integrales de enfermaría ao individuo, á familia e á comunidade.
SC20. Capacidade para describir os fundamentos do nivel primario de saúde e as actividades a desenvolver para prestar coidados integrales de enfermaría ao individuo, á familia e á comunidade.
SC21. Comprender a función, as actividades e a actitude cooperativa que ten que desenvolver o profesional nun equipo de Atención Primaria de Saúde.
SC22. Promover a participación de persoas, familias e colectivos no proceso saúde-enfermidade.
SC23. Identificar os factores relacionados coa saúde e os problemas do medio ambiente para atender ás persoas en situación de saúde e enfermidade como membros dunha comunidade.
SC24. Identificar e analizar a influencia dos factores internos e externos no nivel de saúde de individuos e grupos.
SC25. Aplicar os mtodos e procedementos necesarios no seu mbito, para identificar os problemas de sade mis relevantes nunha comunidade.
SC26. Analizar os datos estatísticos referidos a estudos poboacionais para identificar as posibles causas dos problemas de saúde.
SC27. Educar e informar, facilitar e apoiar a sade e o benestar dos membros da comunidade cuxas vidas se vexan afectadas por problemas de sade, risco, sufrimento, enfermidade, discapacidade ou morte.
SC28. Coñecer as alteracións da saúde dos adultos, para identificar as manifestacións que aparecen nas súas diferentes fases.
SC29. Identificar as necesidades asistenciais derivadas dos problemas de saúde.
SC30. Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e aplicar o plan de coidados e realizar a súa avaliación
SC31. Realizar técnicas e procedementos de coidados de enfermaría para establecer unha relación terapéutica cos pacientes e os seus familiares.
SC32. Seleccionar as intervencións dirixidas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde
SC33. Ter unha actitude de cooperación cos distintos membros do equipo.
SC34. Identificar as características da muller nas distintas etapas do ciclo reprodutivo, no climaterio e nas alteracións que se poidan producir, para prestar os coidados necesarios en cada etapa.
SC35. Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade, co fin de facilitar a adaptación de mulleres e recentemente nados ás novas demandas e previr complicacións.
SC36. Coñecer os aspectos específicos do coidado do recentemente nado. Identificar as características das distintas etapas da infancia e da adolescencia, e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento.
SC37. Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións. Analizar os datos de valoración do neno, co fin de identificar os problemas de enfermería e as complicacións que poidan xurdir.
CE38. Aplicar as técnicas que integran os coidados de enfermaría, co fin de establecer unha relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores.
CE39. Seleccionar as intervencións dirixidas ao neno san e á persoa enferma, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento.
CE40. Ser capaz de proporcionar formación e información para a saúde á nai ou ao pai ou aos coidadores primarios
SC41. Comprender os cambios asociados ao proceso de envellecemento e as súas repercusións na saúde.
SC42. Identificar as modificacións estruturais, funcionais, psicolóxicas e de estilo de vida asociadas ao proceso de envellecemento
SC43. Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes nas persoas maiores
SC44. Seleccionar as intervencións asistenciais, dirixidas a tratar ou previr problemas de saúde e a súa adaptación á vida cotiá, mediante recursos de proximidade e apoio á persoa maior.
SC45. Coñecer o sistema sanitario español
SC46. Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermaría e da xestión dos coidados
SC47. Coñecer e ser capaz de aplicar técnicas de xestión de grupos.
SC48. Coñecer a lexislación aplicable e o Código Ético e Deontoloxía da Enfermaría Española, que se inspira no Código Ético e Deontoloxía Europeo da Enfermaría.
SC49. Prestar atención para garantir o dereito á dignidade, á intimidade, á intimidade, á confidencialidade e á capacidade de decisión do paciente e da súa familia.
SD50. Individualizar o coidado tendo en conta a idade, o xénero, as diferenzas culturais, o grupo étnico, as crenzas e os valores.
SC51. Coñecer os problemas de saúde mental máis relevantes nas diferentes etapas do ciclo vital, co fin de ofrecer unha atención integral e eficaz no ámbito da enfermaría.
SC52. Coñecer os coidados paliativos e o control da dor, co fin de prestar coidados que palien a situación do paciente con enfermidade avanzada e/ou terminal.